Regulament

Regulament pentru categoriile 2001-2009

Sistem competitional

Punctajul jocurilor
1. Joc castigat= 3 puncte
2. Joc terminat la egalitate=1 punct
3. Joc pierdut= 0 puncte

Durata jocurilor
• 2 reprize x 20 minute cu o pauza de 5 minute pentru ) U12 (2003) U11 (2004), U10 (2005) si U9 (2006)
• 2 reprize x 15 minute cu o pauza de 5 minute pentru ) U8 (2007) U7 (2008) si U6 (2009)
• 2 reprize x 25 minute cu o pauza de 5 minute pentru ) U12 (2003) U13 (2002) si U14 (2001)
• Pe durata pauzei echipele nu vor parasi suprafata de joc.

Categorii de varsta
• Sub 12 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2003 (8+1 jucatori)
• Sub 11 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2004 (8+1 jucatori)
• Sub 10 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2005 (7+1 jucatori)
• Sub 9 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2006 (6+1 jucatori)
• Sub 8 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2007 (5+1 jucatori)
• Sub 7 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2008 (5+1 jucatori)
• Sub 6 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2009 (4+1 jucatori)
• Sub 12 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2003 (10+1 jucatori)
• Sub 13 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2002 (10+1 jucatori)
• Sub 14 – copii nascuti dupa 1 ianuarie 2001 (10+1 jucatori)

Criterii de calificare

Faza grupelor
In caz de egalitate la puncte intre 2 echipe dupa jocurile din faza grupelor, vor intra in vigoare urmatoarele criterii de departajare:

1. Rezultatul direct
2. Golaverajul general
3. Numarul mai mare de goluri marcate
4. Numarul mai mic de goluri primite
5. Clasamentul Fair-Play
6. Tragere la sorti

In caz de egalitate de puncte intre 3 echipe dupa jocurile din faza grupelor,vor intra in vigoare urmatoarele criterii de departajare:

1. Se va intocmi un clasament doar cu rezultatele dintre cele 3 formatii aflate la egalitate de puncte si se va califica echipa cu cele mai multe puncte adunate doar din jocurile cu celelate echipe aflate la egalitate de puncte.
2. Golaverajul general din jocurile cu celelalte echipe aflate la egalitate de puncte.
3. Numarul mai mare de goluri marcate in jocurile cu celelalte echipe aflate la egalitate de puncte.
4. Numarul mai mic de goluri primite in jocurile cu celelalte echipe aflate la egalitate de puncte.
5. Golaverajul general in toate jocurile din grupa.
6. Numarul mai mare de goluri marcate in toate jocurile din grupa.
7. Numarul mai mic de goluri primite in toate jocurile din grupa.
8. Clasamentul Fair-Play dupa toate jocurile din grupa.
9. Tragere la sorti.

In cazul in care in urma clasamentului intre 3 echipe doar 2 vor ramane la egalitate de puncte se vor aplica criteriile de departajare intre 2 echipe.

• In clasamentul echipelor de pe locul 2 sau 3, in grupa cu numar mai mare de echipe echipe, se va elimina rezultatul cu ultima clasata.

Faza eliminatorie
• In cazul in care un joc din faza eliminatorie se incheie la egalitate,se vor executa cate 3 lovituri de departajare pentru fiecare echipa.
• In caz de egalitate dupa cate 3 executii de echipa se vor lansa alternativ lovituri de la 7 m pana cand o echipa va rata, iar cealalta va inscrie, astfel putand fi desemnata castigatoare.
• Fiecare jucator aflat pe foaia de joc va putea executa lovituri de la 7 m,chiar daca nu era in teren la fluierul de final al jocului.
• In timpul executarii loviturilor de departajare,jucatorii aflati pe foaia de joc a fiecarei formatii vor ocupa cercul de la centrul terenului,urmand ca ceilalti oficiali sau suporteri sa stea in afara suprafetei de joc.

Situatii speciale
• In cazul in care un joc deja inceput va fi suspendat din cauze de forta majora sau din alte motive ce nu tin de organizatori,jocul se va da ca finalizat cu rezultatul din momentul intreruperii.
• In cazul in care jocul nu incepuse acesta va fi reprogramat dupa cum vor dispune organizatorii.
• Inainte de primul joc din competitie ,fiecare echipa trebuie sa efectueze poza oficiala de grup solicitata de organizatori pentru arhiva competitiei.

Numarul de jucatori si rezerve
• Fiecare echipa va dispune in fiecare joc de toti jucatorii inscrisi la turneu, maxim 15.
• Corpul tehnic va fi format din maxim 3 persoane care vor aparea pe foaia de joc.
• Schimbarile vor fi nelimitate, tip handbal si se vor face numai prin fata propriei suprafete tehnice, cu atentionarea ca intai iese jucatorul si apoi intra jucatoru inlocuitor.
• Echipele care au doua echipe inscrise in competitie nu vor putea folosi decat jucatorii care au fost trecuti la inceputul turneului pe tabelul nominal aferent fiecarei echipe.
• Portarul poate fi folosit la mai multe echipe in cadrul aceleiasi categorii de varsta sau mai mare. Ex. Portarul de la Dinamo 1 poate fi folosit si la Dinamo 2. / Portarul de la Dinamo 2002 poate fi folosit si la Dinamo 2001.
• Portarul este singurul care poate fi folosit la o echipa care are inscrise doua formatii in turneu. Nici un alt jucator nu poate fi folosit la ambele echipe, in caz contrar echipa va fi sanctionata.

Foaia de joc
• Se va completa tabelul cu jucatorii participant la turneu pe intreaga perioada a competitiei.

Echipamentul
• Toate echipele vor purta tricouri prevazute cu numar(-e) pe spate,de aceeiasi culoare si aceste numere vor trebui sa coincida cu cele trecute in lista jucatorilor participant pe intreaga durata a turneului.

Terenurile de joc
• Suprafetele de joc vor fi din gazon artificial sau natural.
• Jucatorilor le este interzis sa foloseasca crampoane de aluminiu.
• Organizatorii recomanda jucatorilor utilizarea ghetelor de joc ce sunt prevazute cu crampoane de plastic sau cauciuc.

Lovitura de margine

• Lovitura de margine se va executa cu mana, la fel ca la fotbalul 11.

Aut de poarta

• In momentul in care mingea iese in spatele liniei de fund in aer sau pe sol, fiind trimisa de catre un jucator advers, se va executa aut-ul de poarta cu piciorul din coltul careului mic de catre portar sau jucator sau cu mana de catre portar.

Punctualitate
• Echipele trebuie sa fie pregatite de joc cu 15 minute inaintea startului partidei.
• In cazul in care la ora stabilita de incepere a jocului oricare din echipe nu este prezenta pe teren,aceasta va dispune de o perioada de 5 minute pentru a se alinia la startul partidei in caz contrar urmand sa piarda acel joc cu scorul de 0-3.
• Nu uitati ca pauzele dintre reprize au o durata de 5 minute si ca echipele nu au voie sa paraseasca suprafata de joc.
• In cazul in care echipa care nu se prezinta la ora meciului pe teren din motive intemeiate si vor comunica problema organizatorilor, partida se va amana sau se va reprograma.

Sanctiuni – Norme disciplinare

Cartonase
• Jucatorul ce va fi eliminat cu cartonas rosu direct (pentru gesturi violente) va fi suspendat cel putin 1 joc. Daca este eliminat din postura de ultim aparator nu va fi suspendat pentru jocul urmator. Jucatorul eliminat nu va putea fi inlocuit cu alt jucator in timpul jocului in care a fost eliminat.
• Dupa motivul eliminarii ar putea chiar sa fie eliminat din turneu.
• Jucatorul ce va fi eliminat intr-un meci in urma acumularii a 2 cartonase galbene, nu va fi suspendat pentru urmatorul joc.
• Sanctiunea de suspendare in urma cartonasului rosu direct va incepe de la urmatorul joc al echipei,chiar daca acesta coincide cu faza eliminatorie.
• Daca o echipa ramane in timpul unui joc cu doar 4 jucatori de camp,jocul va fi suspendat si decizia finala va fi luata de Comitetul de organizare al turneului.
.

Comportamentul echipelor
• Daca o echipa demonstreaza in timpul turneului o atitudine violenta(protesteaza la decizii arbitrale,duritati asupra rivalilor,proteste la adresa organizatorilor,etc.) poate fi automat exclusa din turneu.
• Toate cazurile de excludere din competitie vor fi raportate in amanunt forului federativ la care este asociat clubul sau jucatorul exclus din turneu.
• Delegatii echipelor vor fi direct responsabili de atitudinea si comportamentul propriilor jucatori in relatia cu arbitrii,colegii,adversarii,publicul,organizatorii si materialele ce apartin bazei sportive(vestiare,banci de reverza,etc.)
• Organizatorii vor inspecta vestiarele impreuna cu delegatii echipelor implicate inainte si dupa fiecare joc.
• In cazul distrugerilor totale sau partiale ale materialelor ce apartin de baza sportiva(vestiare,banci de rezerva,scaune din tribuna,etc.) delegatul,echipa si persoana care a provocat distrugerile sunt direct responsabili.

Inscrierea echipelor si jucatorilor
• O echipa se considera inscrisa la Bucuresti Summer Cup dupa ce a achitat prin virament bancar taxa de participare.
• In acel moment numele echipei il veti gasi afisat pe pagina web oficiala a competitiei, www.sportteamevents.ro.
• Dupa inscrierea echipei organizatorii asteapta in cel mai scurt timp si lista jucatorilor ce vor reprezenta echipa la turneu.
• Tabelul cu jucatorii trebuie sa contina stampila clubului si sa fie avizat de un medic sportiv.
• Cluburile care au doua echipe la aceeasi categorie de varsta, vor prezenta tabele separate cu jucatorii echipelor si nu vor putea sa le schimbe dupa inceperea competitiei. Un jucator va putea fi trecut pe tabelul unei singure echipe, cu exceptia portarului care poate fi trecut la ambele echipe.

Arbitrii
• Toate partidele competitiei vor fi arbitrate de arbitrii ce apartin de Comisia Centrala a Arbitrilor sau arbitrii care apartin de Comisia Municipala a Arbitrilor.
• Arbitrul va reprezenta autoritatea maxima pe terenul de joc si va avea puteri depline pentru a suspenda sau anula vreun joc in cazul in care va observa orice atitudine negativa din partea vreunei echipe.

Contestatii
• Orice contestatie sau reclamatie vor trebuie sa fie prezentate in scris fie la biroul central al turneului, fie la oficialul terenului, intr-un interval de timp de 10 de minute de la finalizarea jocului contestat.
• Organizatorii nu accepta reclamatii sau contestatii scrise ce fac referire la deciziile arbitrale.
• Acte necesare verificarii jucatorului (daca una din variantele de mai jos este prezentata, contestatia poate fi solutionata) :
• a. legitimatie de joc SAU
• b. pasaport/buletin SAU
• c. carnet de elev cu poza stampilata si certificatul de nastere in ORIGINAL
• Pentru ca o contestatie sa fie validata se va plati o suma de 200 RON la sediul central al turneului.
• Contestatia va fi solutionata la sfarsitul zilei de competitie.

Comitetul competitiei
• Comitetul turneului se va reuni la finalul fiecarei zile de competitie si va analiza toate incidentele din acea zi.
• Toate deciziile Comitetului Competitiei sunt definitive si toti participantii vor trebui sa le accepte ca atare.

Programul jocurilor
• Comitetul de Organizare isi rezerva dreptul de a efectua schimbari in programul competitiei, atat in alcatuirea grupelor cat si a orelor de disputare a jocurilor sau a terenurilor.
• Toate aceste schimbari vor fi comunicate in cel mai scurt timp reprezentantilor echipelor implicate dar in acelasi timp se vor afisa si pe pagina web a turneului www.sportteamevents.ro , unde veti gasi si rezultatele partidelor in timp real.

Mingi de joc
• Toate jocurile competitiei se vor desfasura cu mingi de joc marimea corespunzatoare fiecarei grupe.
• Organizatorii nu vor lasa echipelor mingi pentru incalzire, astfel fiecare echipa va trebui sa foloseasca propriile mingi pentru exercitiile de incalzire.

Asigurari
• Toti delegatii echipelor vor trebui sa detina asigurari pentru proprii jucatori atat in interiorul cat si in exteriorul terenurilor de joc si sa le prezinte la biroul central al turneului.
• Organizatorii nu se vor face responsabili de eventualele leziuni sau boli aparute in timpul turneului,la fel cum organizatorii nu se vor face responsabili de eventualele lucruri pierdute sau furate.

Acceptarea criteriilor
• Echipele inscrise la Bucuresti Summer Cup accepta acest regulament creat de organizatori pentru acest turneu, si fiecare echipa semneaza ca a primit un exemplar asupra caruia va lua la cunostinta.